شناسهٔ خبر: 173553 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اجرای ۲۴۸ کیلومتر آسفالت در استان مرکزی در سال جاری

مهرداد جهانی 1 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: ۲۴۸ کیلومتر روکش آسفالت، ۲ هزار و ۸۰۰ کیلومتر خط کشی، به روزرسانی و روشنایی ۱۵ کیلومتر و تجهیز ۱۸ نقطه کور استان، امسال انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی، مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی در شورای راهبری کاهش تصادفات این استان، گفت: ۲۴۸ کیلومتر روکش آسفالت، ۲ هزار و ۸۰۰ کیلومتر خط کشی، به روزرسانی و روشنایی ۱۵ کیلومتر و تجهیز ۱۸ نقطه کور استان، امسال انجام شد؛ همچنین ۲۵ کیلومتر راه روستایی در استان ساخته و تکمیل شده و ۲ پلیس راه نیز تکمیل شده و آماده بهره‌برداری است.

وی افزود: برنامه‌ریزی شده بود تا ۳۷ نقطه حادثه خیز استان که شناسنامه‌دار هستند طی سه سال رفع خطر شود که سال گذشته ۲۰ نقطه رفع شد و تا برج هفت امسال بقیه نقاط رفع خطر می‌شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار در یکسال گذشته برای تامین زیرساخت‌های پایانه اراک از محل اعتبارات ملی برای بهسازی مسجد و محل استراحت رانندگان غیر بومی هزینه شد.

جهانی با بیان اینکه ۱۵ دستگاه دوربین ثبت تخلف فرسوده نیز در جاده‌های استان تعویض و ۱۵ دستگاه دوربین جدید نیز امسال نصب شد، اضافه کرد: میانگین فاصله دوربین ثبت تخلف در جاده‌های استان ۳۸ کیلومتر است در حالی که این شاخص در کشور ۲۶ کیلومتر است و بر همین اساس مجوز خرید و نصب ۳۰ دوربین ثبت تخلف دیگر در استان دریافت شده است.

وی گفت: از ۱۶۸ پروژه عمرانی راهداری در سطح استان ۸۷ پروژه فعال است و علاوه بر آن ۲۶ پروژه روکش آسفالت نیز در استان در حال اجراست.

فرزاد مخلص‌الائمه استاندار استان مرکزی نیز با بیان اینکه ۳۵ نقطه حادثه‌خیز جاده‌های این استان در سه سال خدمت دولت سیزدهم رفع شد، اظهار کرد: ساخت ۱۷ پل، نصب ۴۲ کیلومتر روشنایی، ۵۵ کیلومتر نصب حفاظ میانی، تکمیل ۲ پلیس راه، ساخت هفت مجتمع بین راهی با کمک بخش خصوصی و توسعه پایانه راه اراک از دیگر اقدامات حوزه راه استان در دولت سیزدهم است.

وی با بیان اینکه تصادفات در حوزه برون شهری ۹ درصد و در حوزه درون شهری نیز ۱۳ درصد نسبت به چهار ماه سال قبل کاهش داشته است، ادامه داد: یک‌هزار و ۳۰۰ کیلومتر روکش آسفالت در طول یک‌هزار روز خدمت دولت سیزدهم در جاده‌های استان مرکزی انجام شد که اقدامی ارزشمند و بی‌سابقه است.

استاندار مرکزی بیان کرد: در طول فعالیت دولت سیزدهم جهش بی‌سابقه‌ای در حوزه‌های راهداری و بهداشت و درمان سرزمین آفتاب ایجاد شد و بسیاری از طرح‌های نیمه‌کاره دولت‌های قبل با پیگیری‌های انجام شده در دولت مردمی افتتاح شد و در اختیار مردم قرار گرفت.

مخلص الائمه به همراهی نهادهای اجرایی استان مرکزی در خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی تاکید کرد و گفت: جاده‌های استان آفتاب در پیاده‌روی اربعین حسینی از پرترددترین جاده‌های کشور محسوب می‌شود و نیاز است نهادهای متولی تدابیر لازم را برای اصلاح و معرفی نقاط حادثه خیز بیندیشند.

وی اضافه کرد: تدابیر لازم برای موکب‌های مستقر در این مسیر با هدف ارایه خدمات مطلوب و جلوگیری از نواقص سال گذشته اندیشیده شود.

استاندار مرکزی تاکید کرد: موانعی که موجب عدم تسهیل تردد زائران یا راه‌اندازی موکب‌ها در استان، هستند باید با تدابیر مناسب رفع شوند تا شاهد حوادث جاده‌ای در این ایام نباشیم.

مخلص الائمه تاکید کرد: همچنین تمهیدات لازم برای برگزاری پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در اراک برای میزبانی از عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) اندیشیده شود.